čtvrtek 28. srpna 2008

O zkušenost bohatší a o pihu chudší :-)

Dneska potěším všechny, kdo nemají chuť trávit čas čtením Ewíkových tapet. Jen něco málo stručně o průběhu dnešního zákroku :-)
Nevím, jak to ti Australané dělají, ale chodit k doktorovi tady není vůbec utrpení :-) Až mě možná budete podezřívat, že chodím k doktorovi pro zábavu… Ale když mě to tak strašně baví ty výkony pozorovat! :-))
Většinou to tady všechno bezvadně funguje… pokud jim do toho nepřiletí zmatená Češka a nevnese jim do toho zmatek :-)
Na dnešek jsem byla objednána, jak jsem se domnívala, na 10 hodin. Ale chyba lávky. Bylo řečeno „Ten to twelve“. Z čehož jsem já, zvyklá na české zdravotnictví usoudila, že prostě mám přijít v 10 a do těch 12 si na mě pan doktor čas určitě najde. Zkrátka jsem to pochopila jakože budu ošetřena mezi 10 a 12.
Tak špatně. Byla jsem objednaná na 11:50, tedy „ten to twelve“ :-) A odsejpá to tady opravdu tak dobře, že člověk fakt skoro na minutu přesně přijde na řadu :-)
Čili jsem se v krátce po 10. hodině vrátila na chvíli sem, nahrála na web další sadu fotek a pak se zase na kole vypravila do zdravotnického střediska.
Tentokrát už si mě vyzvedl pan doktor, byl to Ind a velký sympaťák. Žádné bílé doktorské pláště se tady nenosí, byl oblečený v kostkované košili a bermudách a na nohou měl sandály :-)
Odvedl mě do místnosti s lehátkem, zeptal se mě, jestli jsem si to nerozmyslela, pak si mě položil na lehátko a znovu mi zopakoval případná rizika zákroku. Moje piha je v místech, kde záda přecházejí v nohy :-)), takže jsem se lehla na břicho a pak přišla sestřička a začali si připravovat nástroje. Mají to docela vychytané – na odstraňování podobných věcí jako moje znamínko tady mají takovou předpřipravenou sterilní sadu, kterou jen otevřou a je to. Vzal si do ruky docela velkou injekci a vysvětlil mi, že mi to opíchne, abych nic pak necítila. Prý tohle bude ta nejhorší část z celé „akce“. No skoro jsem to zašimrání jehly ani necítila, píchat injekce uměl líp než lecjaká česká sestra :-) Ale nesmírně roztomilé bylo, že ke mně přišla sestra a dala mi ruku, abych jí ji mohla mačkat, až budu při aplikaci té injekce trpět :-)))
To se fakt u nás nevidí :-)
Pak jsme asi 10 minut čekali, až se to umrtví, načež si to zakryl operační rouškou a začala operace :-) Dokonce si na to svítil i takovým tím operačním světlem :-)) A Ewík mu koukal pod ruku, jak jinak :-)
Skalpelem mi tu pihu vyříznul a já pak už slyšela jenom žbluňknutí, jak to vhodil do skleničky, která poputuje na histologický rozbor. Pak se pan doktor pustil do šití. Tohle bylo pro mě paradoxně asi nejhorší z celého zákroku, pač on, jak chtěl být jemný, tak mě strašně lechtal! A já jsem lechtivá tak strašně moc, že sebou občas nechtěně škubnu. Tak jsem se fakt musela dost snažit, abych mu to šití nepřekazila :-)
Pak řekl: „Hotovo“, zeptal se, jestli nemám nějaké otázky a příští týden mám přijít na vyndání stehů :-) Sestřička mi to ještě zalepila a já už si to štrádovala ven.
Akorát jediný problém je v tom, že s tím nesmím jezdit na kole. Což znamenalo, že mě čekal hodinový pochod od střediska k našemu domu. Myslela jsem si, že ještě stihnu na Rajče nakopírovat fotky ze sailing tripu kolem Whitsunday Islands, ale bohužel ve 4 mi začíná směna v baru, tak musím ve 3 hodiny vyrazit, abych tam po svých došla… Jojo, známou větu „Bez peněz do hospody nelez“ bych v místních poměrech modifikovala do „Bez kola nebo auta do Cairns nelez.“
Dneska dělám v práci až do zavíračky, takže si pak budu muset vzít taxíka na zpáteční cestu…
Ale co se dá dělat, pro zdraví se musí trpět :-)

Tak přeju příjemné pokoukání na nové fotečky a těším se zase někdy na viděnou na stejném místě :-)

Ewík

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Ewiku,
asi tě překvapím, ale když jsem šla ve Dvoře na odstranění znamínka, tak mě sestřička taky držela za ruku. A pan doktor říkal, že injekce je nejhorší část zákroku.
Není to tady tak špatný :-)

Fotky jsou perfektní.
Ahoj, Zuzka

Anonymní řekl(a)...

Nojo, Evík nám postupně nabývá představy, že Ozzíci jsou andělé a Češi bubáci :))

H.

Anonymní řekl(a)...

No každý nemá doma maminku doktorku, že jo? Když si vzpomunu na operaci z letošního roku ve vyhlášené krajské nomocnici, tak chci honem rychle zapomenout!!! Byla to jen fabrika na lidi, luxus bez špetky lidského přístupu, ani nepoznali, že jsem někde na té Jipce chytla infekci a léčili to jen čípkama na bolest...Pak jsem se měsíc z té otravy dostávala a další měsíc likvidovala denní teploty přes 38 stupňů... Dobrý a pečlivý doktor v Čechách je jako najít jehlu v ....Ale co, všechno je to o lidech a ve všech profesích...FAKT DOBRÝ LIDI BY SE MĚLI VYVAŽOVAT ZLATEM...myslím pomyslně...a je štěstí, když vůbec existují...A Ewík naštěstí vydrží mnohé a co ho nezabije, to ho posílí, a až pošle do háje toho debilního zaměstnavatele, tak si vychutná ten
krásný pocit,že nemusí být za vola a budit se z nočních můr....Fotečky jsou úúúúúúžasný a ty komentáře fakt fffftipný a tak jdeme znovu prohlížet tu svatou trojici:-)))
Ámen.....papapapapa mumi

Šákul Cemada řekl(a)...

Teda já jsem asi z Vodafone zhýčkaný, ale v Santé taky nechodí bílé pláště, sestra při vyzvedávání podá ruku a představí se, vše vysvětlí:-) A o vyndavání pih jsem viděl dokument a zřejmě na to mají celosvětový manuál:-)))