úterý 29. dubna 2008

Už je to tady! Moudříme!

Začalo to nenápadně minulý týden v pátek. Když jsem o půl čtvrté ráno frčela na kole do města oslavovat ANZAC day, jazykem jsem si nahmatala něco divného v puse. Něco velikého a divného :-) Pustila jsem to z hlavy, ale ne na dlouho, protože dáseň se přihlásila zanedlouho sama.

„Ójééé, tak to budeme muset k zubaři,“ panikařila jsem rovnou a začala hledat číslo na zdravotnické oddělení našeho kampusu. Ovšem spolubydlící Lucas byl rychlejší a obětavě mi sdělil, že číslo hledat nemusím, protože tam byl minulý týden osobně a objednávají nejdřív za 14 dní.

Hmmm, tak to mi teda vyrazilo dech. Sotva jsem ho zase nahodila, podruhé mi ho vyrazil další spolubydlící Australan Allen, který kroutil nechápavě hlavou s tím, že lhůta dva týdny je přece v pohodě. Půjdu-li prý do veřejné nemocnice, budu čekat čtyři.

Tak tohle má být to slavné kapitalistické zdravotnictví? No tak to potěš koště :-)

Naštěstí dáseň během dne trochu splaskla a já si uvědomila, že to asi není zánět, ale že MI ROSTE OSMIČKA! Prostě moudřím! :-))) Už bylo na čase, co?

Zub se snad taky trochu umoudřil, protože po několika dnech braní analgetik mi teď dopřává trochu oddechu :-) Pevně věřím, že to s tou mojí moudrostí nebude přehánět a jako sopka se zase uloží ke spánku :-) Přece jenom – tyto záležitosti bych raději řešila během pobytu v ČR. Ne že bych australskému zdravotnictví nedůvěřovala… ale znáte to :-)

Sobotu jsem opět trávila v práci, kde se nedělo nic moc zajímavého, až na jednu milostpaní „Bingolady“, která si přišla o přestávce objednat do cafeterie několikero káviček. Ale jakých káviček :-)

Nejdřív to na mě vychrlila, já vytřeštila oči, požádala jsem ji, ať to zopakuje, pořád jsem nestíhala, tak jsem jí strčila tužku a papír, ať mi to napíše, a zavolala šéfíka, ať mi jde pomoct, že to je urgentní :-)

Paní nás oba zaměstnala na notnou chvíli, protože si neporoučela opravdu zajímavé kombinace :-)

1x cappucino z normálního mléka s čtvrtinově silnou kávou

1x latté z nízkotučného mléka s čtvrtinově silnou kávou po straně skleničky

1x cappucino z nízkotučného mléka a polovičatě silnou kávou

1x dvojité presso

1x latté z normálního mléka a čtvrtinově silnou kávou bez kofeinu

1x bílou kávu z nízkotučného mléka s normálně silnou kávou po straně šálku

Takhle přeložené do češtiny to asi tak hrozivě nevypadá, to uznávám, ale když to na mě ta paní chrlila anglicky, tak jsem se nechytala :-) One skimmed milk quarter strong cappucino with decaf coffee on a side, please! And presto presto!

Hlavně bylo vtipné, jak jsme odměřovali ty čtvrtinky, protože na to naše „coffeemachine“ zařízená fakt není. Takže jsme to jeli od oka. Blbý na tom bylo to, že my to připravujeme přímo před zraky zákazníků, takže se to nedá nijak ošulit :-) No skoro nedá.

Když jsme jí to všechno slavnostně narovnali na podnos, tak paní stejně nevěděla, co je co, ale hlavně, že byla spokojená. Jen co odešla, tak jsme vyprskli smíchy a čekali jsme, kdy to přijde reklamovat.

Já si totiž uvědomila, že v samém zápalu boje jsem všechno dělala z normálního a nikoliv nízkotučného mléka :-) Naštěstí to reklamovat nepřišla. I tak to byla nejhorší objednávka, co prý šéf pamatuje :-)

Jinak co se týče práce, tak mám ještě jednu nesmírně pozitivní zprávu, neb jsem se zpětně dozvěděla, že za práci na státní svátek je příplatek. A to pořáááádně velký příplatek. Dokonce dvojnásobek klasické hodinové mzdy! Joj! Takže si člověk za šest hodin odpracovaných během ANZAC day přišel na parádních 240 doláčů! No neberte to :-) Za 600 kaček na hodinu jsem ještě nikdy neotročila :-)

V pondělí potom zase do školy, ale tentokrát jsem ani nepotřebovala kofein, abych neusínala u diskuse nad Foucaultem, jelikož jsme probírali internetové sociální sítě typu Facebook nebo MySpace. Řešili jsme, jak si ti dnešní teenageři spolu už skoro nepovídají a netráví spolu volný čas, protože každý sedí u svého počítače a na internetu si hodnotí fotky a drbou ostatní, co nemaj tak pěknej profil :-) (I don’t like my profile! :-)))

Bylo to opravdu nesmírně zajímavé, hlavně kvůli tomu, že já sama jsem v tomto ohledu ještě úplné „bejby“ – Facebook mám pár týdnů a MySpace jsem viděla poprvé až ve pondělí na projektoru :-)

Ovšem zjistila jsem nevídanou věc – můžete si na tom dokonce udělat doktorát. Třeba náš lektor Brady píše o sociálních sítích svou doktorskou práci a jednou se bude honosit titulem PhD, bude doktorem filozofie a bude objíždět konference po celém světě a hovořit v mediálněvědeckém diskursu o Facebooku :-) To bych teda chtěla taky!

Ale když jsme u toho žehrání nad dnešní mládeží, která svůj čas tráví místo světa skutečného ve světě virtuálním, já sama mám co říkat. Zbytek pondělka jsem totiž u počítače strávila i já. Devět hodin jsem stříhala a upravovala materiál, který jsem natočila v pátek během oslav ANZAC day. Strašný. Úplně mě to vysosalo, protože to byla strašná piplačka. Ale snad to stálo za to, protože materiál to nebyl k zahození.

Hned jsem to poslala do rozhlasu a dnes ráno mi přišla odpověď, že se to bude vysílat

VE STŘEDU 30. DUBNA CCA VE 13:50 – POŘAD „PRSTEM PO MAPĚ“ – ČESKÝ ROZHLAS 2 – PRAHA.

Obávám se však, že to bude násilím zkráceno, protože původní stopáž je pět a půl minuty. Chtěli-li byste si tedy poslechnout dílko celé, uložila jsem vám to do internetové Úschovny

Stačí kliknout na TENHLE ODKAZ (http://www.uschovna.cz/vyzvednout.php), zde vložit požadované číslo zásilky v tomto tvaru:

Uschovna4816e2b54353c59

a pak už jen uložit k sobě do počítače. Není to velké, nemá to ani 4 mega, takže směle do toho a budu se těšit na Ohlas písní australských :-)

To by bylo pro tuto chvíli od protinožců vše, mějte se moc hezky a užívejte si jaro! My tady klepeme kosu a spíme pod dvěma duchnami! :-)

Pa Ewík

9 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ahojky Ewiku! Takze zaprve-my tady klepeme kosu uz mesic, tak si nestezuj.:-) A zadruhe osmicka mi roste uz rok, furt ne a ne uplne vylezt a nejaktualnejsi problem je, ze mi zaleza jidlo do casti, ktera je jeste schovana pod dasni, tak jen cekam, kdy se z toho neco vyklube. Tak jen tak na uklidnenou.:-) Kolik podobnych svatku maj Australani takhle brzo rano? To je docela vykon vstat a jit se podivat. Zrovna ted jsem cetla na internetu, jak museli nejaou australskou nemocnici vykourit, aby zahubili redback spiders a jejich vajicka. Tak jsem si na tebe u toho tak vzpomnela.:-)
Mej se moc krasne a tesim se na dalsi prispevek na blogu.
Papa Klara xxx

Anonymní řekl(a)...

Mě první moudrák vylezl po tvém porodu a druhý po Janičce..já moudřila, až když jsem porodila...jenže když to tak vezmu, tak vlastně joooo!!!Vždyť my rodily ve dvaceti!!!Doufám, že to zvládneš a nebude třeba vyzkoušet umění stomatologů Ozzíků...Já měla bohužel takové problémy, že jsem měla teploty a pusu jsem nemohla ani otevřít...takže HNED VEN!!!A to byla úleva...Kup si něco na vyplachování s šalvějí...Zítra budeme poslouchat Tvůj příspěvek a pak písneme...Rádi uslyšíme ty nadšence, co ve tři vstávají....papa a v případě nouze
máš i spacák, ne? Ten , co jsi se ptala, nač ho máš s sebou, když jsi dorazila k Ozzíkům a bylo 37 ve stínu....já se pamatuji! mumi

Anonymní řekl(a)...

Tak jestli to máte v rodině takhle zařízené, tak přijmi mé soucítění s rostoucí osmičkou a zároveň blahopřání k novorozeněti :-)))

Objednávka slečny rentiérky mě naprosto rozsekala, ale znám jednu nejmenovanou osobu, která by tu paní s chutí trumfla :)) a doufám, že si to tu přečte :)

I like your profile, ale jak vidím, mám smůlu, nic takového, na čem si založil váš profesor živnost, provozovat nehodlám, takže budu asi časem z tvé sociální sítě vyřazen, až tě zcela pohltí ta virtuální :)

Anonymní řekl(a)...

Zapomněl jsem zanechat autogram...

H.

Ewík řekl(a)...

Čauky, všem autorům děkuji za komentáře :-) Vždycky když ráno vstávám, tak se juknu, co se nám přes noc urodilo, a tři komentáře jsou paráda :-))
Co se týče dalších australských svátků a vstávání, tak nejbližší příležitost to prozkoumat bude hned teď v pondělí, pač budeme slavit Labour Day :-)
Zub moc nebolí, ale trochu dost ho provokuju jazykem :-)
To je pro dnešek vše, jdu nakojit své právě povité novorozeně a u toho si budu upravovat fotky ve svém fejsbúkovském profilu.
I like my profile :-)))
Pa Ewík

Anonymní řekl(a)...

moooc hezky Evi, hned jsem si poslechla tu tvou povedenou reportaz. mas moc hezkou vyslovnost.kdo ti tam prekladal toho Australskyho gunfire breakfast mana?
*J*

Ewík řekl(a)...

Ahoj "džej" :-)) Gunfire breakfast mana daboval pan Jan Kaliba, toho času stálý zaměstnanec Českého rozhlasu 1 - Radiožurnálu, redakce sportu. Vyřídím, ze tě zaujal, pakliže si to tu nepřečte sám :-))
Pa E.

Anonymní řekl(a)...

No jo jen se pěkně pochvalte:-))) Jeníček a Ewíček...Kvalitní jazykový projev, zábavné sdělení, autentický kolorit ranního kuropění...Kafe s rumem jsem tedy ještě nepila, zato sušenek pojedla dosytosti...doufám, že mi jednu " dělostřeleckou" pošleš po našich cestovatelích, já si ji teda doma přeměřím, jestli nekecaj...
Je 1. máj - svátek práce, nebo raději lásky čas...tak jdu taťku popohnat do nějakých křovin, aby mě políbil...to zas můžeš dát k dobrému u Ozzíků, ty naše tradice Majáles, líbačky pod rozkvetlou haluzkou:-)))Čest práci a žurnalistům zvlášť!!! papa mumi

Anonymní řekl(a)...

To tady par clovek neni a uz si nemuze stahnout Tvuj vytvor! to teda ne, prosim o jeho znovuzverejneni! Dekuji, pajina