pondělí 24. března 2008

Merry EASTER aneb veselé VELIKONOCE!!

Tak nám začaly týdenní velikonoční prázdniny... Velkým pátkem počínaje tady rázem ustal veškerý život, obchody jsou zavřené, auta skoro nejezdí a dokonce i ti věčně řvoucí papoušci se rozhodli, že si naordinují hlasový klid... :-)

Australané zkrátka Velikonoce berou vážně. Tedy ne že bych zase viděla průvody věřících putujících do kostela, nedělám si iluze, že by zrovna v tuhle chvíli malá Austrálčata nekonzumovala ty tuny čokoládových vajec a králíků, které se už zhruba 2 měsíce válejí po všech supermarketech... Ale i tak je to milé.

Ne až tak pro nás Evropany, kteří o zavírání obchodů neměli tušení a nepředzásobili se. Z toho důvodu u nás včera vypukla jakási směnná burza týkající se proviantu. Vyměňovalo se, co šlo, a následný kulinářský maraton nás přesvědčil o tom, že vynalézavost je nám všem vlastní...
Vznikaly zde skutečně neotřelé kombinace, ale jelikož nechci, abyste měli zkažené žaludky, nebudu vám je radši ani vyjmenovávat:-)

Beztak si zkažených žaludků díky vařeným vajíčkům užijete dosytosti, není-liž pravda?

Krom vaření, pečení a smažení se tu ale jinak nic moc veselého poslední dny nedělo...

Jak to? Jsou přece prázdniny! Čekali byste páááárty?

Tak to byste čekali špatně. Bydlím s natolik zodpovědnými osobami, že jsme od pátečního rána všichni svorně zasedli ke knihám a snažíme se maximálně využít toho, že náš spolubydlící "party boy" Lucas vystřelil na pár dní na výlet do Melbourne.

Takže tu zavládl - jak říkal Mireček.... Klííííííd!

Abych nezůstala zahanbena, pustila jsem se do studia i já... Nemám totiž času na zbyt. Na apríla mě čeká ona první prezentace, a jelikož celý tento týden strávím dotováním australských gamblerů alkoholem, pustila jsem se do čtení literatury na téma Propaganda model.

Po včerejšku už si v našem světě nedělám iluze vůbec o ničem, natož o tom, že by snad existovala objektivní žurnalistika:-)

Dnes mě tedy čeká vytváření PowerPointové prezentace a dělání výpisků.
Snad to tedy nějak dopadne:-)

Abychom tu ale zase neumřeli nudou, tak jsem se rozhodla, že aspoň přichystám něco na Velikonoční pondělí.

Věřili byste, že ve Francii, v Holandsku ani tady v Austrálii se nic zvláštního v tenhle den neděje???

Oni prostě jen o Velikonocích dětem na zahradě schovají čokoládová vajíčka a pár vajec uvaří nebo z nich nadělají omelety... Tohle že jsou nějaké Velikonoce?

I proto se mým spolubydlícím nadmíru zalíbily tradice české. No řekněte - která jiná země se může pochlubit tím, že na Velikonoční pondělí smíte zmydlit pomlázkou všechny ženy a ještě za to dostanete odměnu??? Kluci na mě koukali jak vyvoraná myš. A to mlátíte i maminku a babičku?? No jasně! A jak je taková babička ráda, že dostane výprask! Ještě za to koledníkům poděkuje a dá jim mašli, vejce a panáka! :-))

Uznávám, že si cizinci musí myslet, že jsme vážně funny stát:-)

Jelikož pomlázky se mi zde opatřit nepodařilo, vymyslela jsem si tedy, že spolubydlícím aspoň v duchu jejich tradic poschovávám nějaká ta vajíčka na zahradě. Ale sehnala jsem akorát čokoládový zajíce:-)

Dnes ráno v 8 jsem se vydala na tajnou misi. Vyzbrojena "králičíma ušiskama" se mi podařilo zajíce poschovávat tak důkladně, že je kluci museli hledat asi 20 minut, ale nakonec to všichni dokázali :-) Fotky z veselého velikonočního rána najdete jak jinak ve fotogalerii vpravo.

Tady jen the best of:-)

Svého králíčka našel Holanďan Lennart...


...i náš nový spolubydlící - Belgičan Martin.

Horší bylo jen to, že jsem si nějak neuvědomila, že jsem V AUSTRÁLII, kde se šmatání do různých zákoutí na zahradě nemusí vyplatit. Ale pavouci se asi kýčovitých čokoládových králíčků štítili, takže se to obešlo bez mého hlasitého pištění:-)

Mathieu hledal nejdýl ze všech... Skoro půl hodiny! Nakonec jsme mu museli všichni radit stylem: samá voda, přihořívá... hoří!


A tady ještě jedno společné "rodinné foto" pod palmou - zleva Lennart, Mathieu, Martin a Allen


A abyste věděli, že na vás všechny OPRAVDU MOC MYSLÍM, nahráli jsme vám i krátký videovzkaz, který najdete úplně na konci dnešního příspěvku...


Tak tedy VESELÉ VELIKONOCE!

Od klokanů vás zdraví váš velikonoční honey boney "králíček" Ewík



8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Jeeežiš (přiléhavý výkřik v tento den), co je to za maškarádu? Co ti to narostlo :))

A kde je to slibované překvapení? Identifikoval jsem ho správně v holandsko-francouzsko nevím jakém přání veselých Velikonoc?

Vidím, že osazenstvo domu má chca nechca o zábavu postaráno, mají tam Češku :))

A jedna věcná - ono "Klííííd" jsi mylně vložila do úst Mirečkovi a ukradla ho z nich jeho moravskému spolubydlícímu, budeme si muset zopakovat klasiku české kinematografie, filomová barbarko :)))

H.

Anonymní řekl(a)...

Veselééé Velikonoce i když tady padají vločky sněhu...Koukáme a slyšíme jak se bavíš:-))Vypadáš jak malovaná kraslice a ty ušiska a copy nemaj chybu:-))))Mezi těma pleybojama seš jak jejich pleymate...To je zvláštní,jak se vždycky upíchneš do společnosti kluků.Něco mi to připomíná:-))Snad to panu vedoucímu nevadí..Pozdrav zvládli bravurně,šikulové...Pozdravujeme a těšíme se na další lekce ČJ u Ozzíků.
Jdu k babičce na bramorový salát a pro mazanec a pak pomažu do práce, neb práce šlechtí že jo...Tak přeji úspěšný pracovní týden a pak dej vědět, jak se senioři baví...To si babička ráda počte!A jak zvládáš ty píííva a káwičky!papa mumi

Anonymní řekl(a)...

Nojooo, to byl hezky zaver, no.:-) Hele, to tam jsi fakt jedina holka, jo? To si teda nekdo umi vybrat bydleni. Ja vcera barvila vajicka. Ale jelikoz nevim o tom, ze by se tu dalo sehnat neco jako barvy na vajicka, tak jsem je namocila do kafe. Ne ze by byly nejak moc barevny, ale jsou trochu pricmoudly a mista na ktera jsem nanesla vosk jsou trochu min pricmoudla.:-) Uzivej si tepla a mej se krasne. K x

Anonymní řekl(a)...

Zdravi zasnezeny zapad Cech, kde se lide brodi s pomlazkami zavejemi snehu :-) Mam zvidavy dotaz. Dostavaji ušáci taky poradne po zadku vrbovym proutim, nebo jsou usetreni? Pokud ano, cinim tak virtualne a preju krasne Velikonoce. Leon(ek)

Ewík řekl(a)...

No jo, filmová Barbarka musí chca nechca přistoupit k sebekritice :-)
Mirečka jsem fakt nezvládla, za to se omlouvám, Básníky prostě nemám nakoukaný toliko jako Slunce, seno etc. :-)))
Překvapení pro PVC spočívalo jednak v pozdravu od spolubydlících, ale právě a především v rádoby sexy ušiskách ala králíček Playboy... nebo tobě se nelíbila?? :-)))
Myslela jsem, že ti to bude připadat sweet :-))))
Jinak co se týče pánského osazenstva našeho domu, tak vás musím ujistit, že naše vztahy jsou na čistě kamarádské bázi a neváhala bych se označit mé spolubydlitele za bratry mírně cizokrajné :-)) Spolek 4ForMedia rozhodně zapomenut není, na mé tři české přátele mi nikdo sahat nemůže! Of course!

Ewík řekl(a)...

Ahoj Leonku, opravdu jsem se snažila svým spolubydlícím vysvětlit, co je to pomlázka a k jakému účelu slouží... Ale jelikož by si museli pomlázku uplést z palmy před domem, radši jsme se do toho nepouštěli... Jelikož jsem jim ale vysvětlia, že nedostanu-li výprask, do roka a do dne uschu, tak jsem pochopitelně výprask obdržela... Znáte to, když se točí ručníkem dokola a pak se tím šlehne? Tak já dostala ručníkem! Hajzlíci! A pekelně to bolelo! :-))) Ale aspoň jsem si pojistila to neuschnutí... Děkuji za virtuální výprask vrbovým proutím a zdravím Stříbrsko a Konstantinolázeňsko!! :-))

Anonymní řekl(a)...

No... jak bych to řekl... s věnováním Maxe Horkheimera ty uši asi nejsou, co? :) Ale jinak slušivé, to se musí té bandě ňadroměřičů líbit :-))

A neplníš sliby - kde je zmínka o tom přečinu, který jste páchali???

H.

Ewík řekl(a)...

Be patient, honey :-)
Přece si nemůžu všechno vystřílet naráz v jedné tapetě:-) Po pečlivém úsudku jsem dospěla k názoru, že středa bude tím pravým dnem ke zpytování svědomí veřejným doznáním :-)))
P.S.: Jsem jako Emile de Girardin ve Francii 30. let 19. století. Ten lákal čtenáře svých novin románem na pokračování... Aby si prodloužili předplatné, jak jinak... A stejný přístup - byť je vám obsah k dispozici zdarma - jsem zvolila i já :-)))
S úctou vaše BB (Buržoazní Bloggerka:-)