středa 5. března 2008

Hlavně se, PROSÍM VÁS, neučte žádná fakta...

Tak přesně těmito slovy mě v úvodu dnešní přednášky uzemnila má vyučující v předmětu Cultural Perspectives 1. Je to ta již zmiňovaná Pat, kterou mám také na pondělní předmět Producing Culture. Na začátku měla docela veselý několikaminutový monolog, v němž nás žádala, ať opravdu nemáme depresi z toho, že nebudeme schopni obsáhnout celý široký obor mediálních studií, protože už dnes je prakticky vyloučené mít přehled o všech médiích... Např. ona prý vůbec netuší, jak se hraje Playstation, nechápe, jak je možné, že sms se v jednu vteřinu odešle a v druhou už je v cizím telefonu, webovou stránku naprogramovat neumí a profil na Facebooku nemá a ani nikdy mít nechce:-)))
Tak tuto milou osobu, která několikrát během přednášky zopakovala, že je jí 58 a vůbec se za to nestydí!, tuto osobu budu vídat několikrát týdně. A docela se na ta setkání těším, protože doufám, že můj mozek, který se zatím jen sytí daty, se naučí něco nového - PŘEMÝŠLET!
Sama nám řekla, že schválně tento kurz není ukončen žádnou zkouškou, protože ona nechce, abychom se učili cokoliv, z čeho by bylo možné nás zkoušet... Mám na mysli učit se fakta, data, teorie, cokoliv... Chce, abychom četli a vštřebané informace sami dle svého uvážení aplikovali na běžný život...
Čili už nebudu mít zápisky z přednášek s nadpisem: "Teorie teorie" :-)

No uvidíme.
Jo a jinak jsem si dneska na té přednášce připadala jako na Miss World nebo Miss Universe.
Kolem mě to byla samá Kočka! Ale fakt kočka s velký K! To by člověk neřek, kolik pěknejch holek nežije v Český republice:-)
Byla to dnes přednáška v pravém slova smyslu - konala se v největší posluchárně, kterým se tady dokonce říká "theatre" neboli divadlo:-) Prostě masovka.
No a většina slečen (byly zastoupeny rozhodně četněji, než pánové) se vám na tu přednášku tak jakože zvláštně vyfikla... Byly tam zkrátka samé slečinky v šatičkách s kabelčičkama... Takže se na mě - v botaskách a s cyklistickou helmou dívali trochu s despektem. Prostě jsem dneska trochu nezapadla do místního diskursu:-) No jo, diskurs! Tohle slovo mě asi nikdy neopustí... Třeba proto, že ho budeme probírat hned příští týden na přednášce.
TŘEBA SE KONEČNĚ DOZVÍM, CO TO VLASTNĚ JE:-)))

A teď už tedy to, na co většina z vás čeká.

SLAVNOSTNÍ VYHLÁŠENÍ TIPOVACÍ SOUTĚŽE!

Prošla jsem zpětně všechny komentáře a zaznamenala jsem, že se zúčastnilo celkem 11 čtenářů (mamka, Janeka, Jitka, Karel, Jeník, Lukáš, Klára Jež., Míša Šk., Pavlína, Igor, Jana L. )
Vypíchnout je potřeba, že nejvíc mě podcenila moje vlastní sestra, která to tipovala na pouhých 20 dolarů. Na druhou stranu mě nejvíc přecenila Pavlína, která svým tipem 1 570 dolarů vyšroubovala hodnotu průměrných tipů pořádně nahoru!
Gratuluji vám, ani jedna jste se netrefila:-)))

Možná jsem vás svým výčtem všemožných produktů poněkud zmátla, ale pravdou je, že jsem při svém vůbec prvním nákupu ve velkoprodejně Aldi svým podpisem ke kreditní kartě svolila k odečtení celkem...











70 dolarů a 90 centů!

Zklamala jsem vás, že tak málo? Někteří jste tipovali s chutí nad 100 dolarů, já vím... Ale když v Aldi je to tak hrozně levné!!! :-)))









Dneska jsem tam zašla pro jistotu zas, ale útrata už nebyla tak šílená...

Jsem totiž poněkud "lazy" Ewa - nechce se mi vařit... V tomhle ohledu jsou moji spolubydlící šílenci. Oni si vaří každý den... Ale kdyby jen vařili. ONI SI DOSLOVA VYVÁŘEJÍ....

To by se jeden zbláznil, když vám to pak tady voní po celém domě až na ulici...
Biftečky, palačinčičky, prostě páni jsou gurmáni, ne jako já, co pořád jí jen corn flakes:-))
A nejhorší je, že jim je jedno kdy. Takže třeba včera v noci - byla asi půlnoc - už jsem chtěla jít spát, ale oni zrovna dostli chuť na koktejly a ledovou tříšť. Takže vytáhli mixér a začali vymejšlet různý kombinace se zmrzlinou atd.
No víc už toho nebudu popisovat.

A SAKRA! ŽE JÁ JSEM NA NĚCO ZAPOMNĚLA...

No jasně. Vyhlásit vítěze soutěže. Jde to se mnou z kopce, vážení...

Tak tedy - vítězkou vůbec první soutěže na blogu se stává...

tramtadadááááá

Se svým tipem 75 dolarů a 30 centů se vítězné utracené částce nejvíc přiblížila

KLÁRA JEŽKOVÁ Z PRAHY! (toho času kdesi v Anglii:-)

Vítězce gratulujeme a posíláme slibované ceny. Aha, to je něco jiného, to bylo Domino, pardon:-)

Tak tedy vítězce gratulujeme a až do prosince se může těšit na slibovanou cenu - suvenýr z cest. Už teď mohu prozradit, že jde o suvenýr zakoupený ve Wildlife Currumbin Sanctuary a jde tedy o suvernýr "koaloidního typu" :-))

Zdarec mazec, ať vám tipec utne vrabec:-)

Na všechny ohlasy - milé i nemilé, kritické i teoretické se těší Váš Ewík

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Tomu říkáš lidové ceny???Jak co...
Já anglicky neumím, ale něco jsem se dovtípila a když vezmu Váš kurz,
tak si myslím, že u nás je furt ještě laciněji...Ty jablka mě přímo šokovala!A ty bys tak ráda ten sad viď..:-)))Příjde mi, jako by to vše u Vás bylo opravdu postavené na hlavu...O to je to zajímavější a proto se vždy těším, s čím zas vyrukuješ:-))Sice jsem nevyhrála, ale tu fotku s koalou už mám i pro babičku...Ta bude mít
radost!Budeš na čestném místě v obýváku a tvůj nočníček též.... papa mumi

vendy řekl(a)...

Aááááhoj, no netipovala jsem bo to jsem moc lazy :) ale mam na tebe prosby (ty mi pro zmenu zase jdou dost dobre) - chtela bych moc bych si prala a ruce bych ti nejradeji utrhala, kdybys privezla ty readery :) to ja bych si prosim pekne okopcila a vzdelala se,.. lalalala.. dííík. v. a drz se, jde ti to supr :) v.

Anonymní řekl(a)...

Dobro jutro! Ja hočem da kažem što:

1) To je teda pěknej šlendrián ta vaše škola - já být tebou, tak po nich požaduji a chci FAKTA, FAKTA, FAKTA!

2) To jsou falešná, opravdu falešná slovíčka - ta narážka na teorii teorie - to byl totiž zrovna jeden z předmětů, který vedl k přemýšlení, možná ten nejpodnětnější...

3) Uráží mě, že říkáš, že se teprve teď dozvíš, co to je diskurs.. Co moje definice? :))

H.

Ewík řekl(a)...

Jeníku, Jeníku... add 1) Je vidět, že Tachecí ti něco do hlavy přece jenom natloukla:-)) Já chci taky fakta!
add 2) Co se týče přemýšlení... Doufám, že v tomto smyslu mě obohatí množství diskusí na mých hodinách. A pevně věřím, že mé argumentační schopnosti se díky nim rapidně zlepší a po návratu se budu schopná zapojit do plodných a argumentačně saturovaných diskusí mužské části rodiny Kalibovy:-)
add 3) Rozhodla jsem se, že příští týden všem vytřu zrak... na mou vyučující Pat vyrukuju s "Kalibovou teorií diskursu". Vy jste o něm ještě neslyšela? My ho teď v Evropě všichni čteme! Má nesmírně podnětné myšlenky. Půjčím vám jeho knihu, chcete?

Anonymní řekl(a)...

Zase moc machrujete :-))) Co já vím co je diskurs?Nezapomeňte, že my jsme VOBYČEJNÝ LIDI a ne ujetý a přechytralí žurnalisti... to si nechte na doma!A těch anglických slov je na nás - russisty taky moc!Prosíme aspoň přeložit do češtiny, když už tak poctivě a denně lezeme na Tvůj blog....kwakwa