sobota 24. května 2008

Co týden dal

Kdyby se mě na tuhle otázku zeptal svého času „nedostižný a vynikající moderátor obědového diskusního pořadu s českými politiky“ Ota Černý, musela bych mu odpovědět, že tento týden mi toho dal docela dost.

Spoustu smíchu.

Pracovní vyčerpání.

Zajímavé čtení o budování vlastní identity.

Úbytek 2 kilogramů.

Otevření si lahve šampaňského.

Stres.

Omrzliny.

Popáleniny.

Několik set dolarů.

Stýskání.

Bezpočet hektolitrů natočeného piva.

Vzápětí však musí následovat další Otova oblíbená otázka: A co na to občan?

Tak to už je trochu větší oříšek, nad tím se budu muset zamyslet, co by si takový občan pomyslel o mém skoro již končícím týdnu… :-)

Každopádně je můj život na jižní polokouli docela zajímavý. Přece si nebudu stěžovat. Mám, co jsem chtěla, že :-)

Např. jsem odjela do Austrálie za teplem, a abych si to „teplo“ pojistila, vybrala jsem si k tomuto účelu Queensland, který se honosí přívlastkem „The Sunshine State“ – tedy „Sluneční stát“ (mají to prosím napsané na každé "espézetce" vedle registračního čísla vozu).

Což o to, slunce tady svítí prakticky furt, a tudíž když svítí, tak je nádherně a teplíčko, ale jak zajde… oooo, běda.

Že vám tady něco nehraje? Nepopisovala jsem náhodou v minulém příspěvku, jaké bylo během oslavy norského „Constitution Day“ v Brisbane neskutečně horko přes 30 stupňů ve stínu? No popisovala, pamatujete si to dobře. Ale taky jsem příspěvek končila zmínkou o velké bouřce, která nás zastihla v Brisbane na nádraží.

Druhý den ráno jsem se probudila a byla zima. Prostě zima jako skutečná zima. Nikoliv to, co jsem popisovala před tím :-) Šla jsem do práce a klepala kosu v mikině a bundě. Rozdíl byl minimálně 15 stupňů oproti předchozímu dni. Ano vážení, tak i tohle je Queensland :-)

Přes den, když sluníčko svítí, tak je fakt příjemně, 23, 24 stupňů, ale ráno, když o půl osmé sedám na kolo a jedu do školy, ojéééé, to je vám kosa, 7 nebo 8 stupňů podle předpovědi. Takže jestliže mi dřív trvala cesta do školy 15 minut, teď už to dávám s přehledem za 10, protože rychlé šlapání do pedálů je jediným prostředkem, jak během cesty nezmrznout :-)

Dokonce jsem tenhle týden našla v novinách, že na jednom místě nedaleko od nás naměřili v noci pouhé dva stupně! Jojo, je potřeba utéct před zimou na sever, přátelé!

A přesně tam my se chystáme. Pomalu se totiž blíží červenec a já už docela žiju přípravami na nadcházející velké putování. Tenhle týden jsem vyřídila účastníkům víza a zamluvila vůz, který se na celých 26 dní stane naším druhým domovem :-))

Postupně do itineráře cesty zanáším jednotlivé body trasy a psychicky se jako vedoucí výpravy připravuji na nejrůznější nástrahy cesty. Např. jsem značně zneklidněná hrozbou známé a obávané ponorkové nemoci. Pro tento případ jsem již dle doporučení Cimrmanových polárníků obstarala míč :-) Také jsem znepokojena tím, kdo z členů výpravy bude obětován, až nám dojdou potraviny a sníme také všechny psy :-) Ovšem je možné, že někdo z posádky bude mít po cestě „housera“, takže bychom mohli být kruté smrti ušetřeni :-)

Co se týče trasy naší cesty, tak zatím vím jen to, že první čtyři dny strávíme v Brisbane, aby se severopolokoulané měli čas zmátořit. Potom vyrazíme směr sever a jednou z prvních zastávek bude obrovské oceanárium ve městě Mooloolaba s jedním z největších skleněných tunelů na světě.

Potom na skok na největší písečný ostrov světa – Fraser Island, kam vás s autem bez náhonu na všechna 4 kola nepustí. Proč asi :-)))

Po cestě nevynecháme ani několik národních parků…

No a na tohle se těším už od Náchoda :-) Whitsunday Islands! Jestli to tam bude vypadat jako na téhle fotce, tak už snad nebudu muset ani na ty Maledivy :-)

To už se ale budeme blížit do centra „tropického Queenslandu“, kde by měli být během „australské zimy“ velmi příjemné teploty i v noci.

Čekají nás tropické deštné pralesy Daintree Rain Forrest, pak také Cape Tribulation... (uznávám, že tahle fotka vypadá prostě kýčovitě no, ale co naděláte... Příroda je někdy mocnější než Photoshop :-)

A samozřejmě vynechat nelze ani Great Barrier Reef neboli Velký bariérový útes.

Jako malá ochutnávka by to snad pro dnešek mohlo stačit. Pokud jsem vás patřičně naladila, tak věřte, že k nám do auta se už bohužel nevejdete :-)))

Ale můžete přijet v dalších měsících, kdy budu v Cairns. Ovšem počítejte s tím, že čím blíž k Vánocům, tím bude v tropech v Cairns, kde bude Ewík pobývat, větší vedro :-) A nejen vedro, hlavně obrovská vlhkost. Tam prý si člověk vezme tričko a v tu ránu ho má mokrý.

Ale mě to bude jedno, protože bude stejně pořád ve vodě :-) Lepší destinaci pro studium jsem si nemohla vybrat. Vážně :-))

Proč nemůže být sakra teplo už tady a teď???

Loučí se v mikině a dece zabalený promrzlý Ewík

12 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

ty blaaaaaaho a ani do kufru bych se treba nevesla? P.

Anonymní řekl(a)...

Teda Ewiku, tvuj novy verny ctenar Fanda mi tvrdil, ze tam jsi az do Vanoc a ja mu tvrdila, ze to v zadnem pripade neni mozne, ze jen do leta. No, tak to jsem asi nekde na zacatku nedavala pozor. Ty jsi pak dalsi semestr v jine skole?
Vsak neboj, na tuhle prisernou zimu budes jeste se slzou v oku vzpominat. Ten Great Barrier Reef vypada uplne jako z Nema, to je neuveritelne, jak je to barevne.
Tak jeste vymysli nejakou vlasteneckou pisnicku, kterou pak naucis zbytek vypravy a uz to snad budes mit komplet.
Papa K

vendy řekl(a)...

Cos četla o budování vlastní identity? A kdes přišla k omrzlinám? a popáleninám? :) teda teda, že ty přeháníš! maj sa prima. v.

Anonymní řekl(a)...

Důrazně se ohrazuji proti tomu, že by mi byla zařízena víza :) To je ta novinářská zkratkovitost :)) Do té zimy se mi teda vůbec nechce, to mi věř, jsem rád, že tu konečně skončila a dá se jen tak povalovat v houpací síti, aniž by hrozily ty omrzliny... Tak doufám, že mě v tamějším sychravu čeká něco hřejivého :) Obrázky jsou pěkné, dokážou člověka namlsat, už jsem si prohlížel podobné - když jsem si četl v Učitelských novinách :))

H.

Anonymní řekl(a)...

For Ewík: hlasím ukončení pobytu na našem ústavu!!!!!!!!! Sice teda úterý nebylo nejlepší, ale je to tam. Story o moji matuře z dějáku koluje po Dvoře i okolí děsivým tempem, takže se určitě brzo dostane i k vám do Austrálie:)) stručně řečeno: číslo7-Přemyslovci, usedání na potítko, mega giga životní okno, jakože ani Otakar, hlas Pepy Bíliny, že tahám znovu, tak oddychnutí a no jo, znova 7, takže pokračování v útlumu, pak už jen trapný, trapný a trapný, za zmínku už stojí jen to, jak mi šel pan řídící pro water a předsedkyně mi darovala kapesník(pouze dvouvrstvý, takže nic moc:))ale jako je to tam, takže jsme stále na dojezdu, týden odmaturanta je taaaak moooooooc náročný - kalit, kalit, spát, kalit... ale od dneška se šrotím na uk, poněvadž 3.6. je tady hnedle a pro úspěch uděláme cokoliv..
Jinak hodně hezký fotky, to člověka potěší, když ví, že ho čeká zas učení...
M.

Ewík řekl(a)...

Kočko, kočko, co ty mi to vyvádíš :-) Maturuje to ve stejnej den jako já, vylosuje si to stejnou otázku jako já... a ztroskotá na tom podobně jako já :-)) Ačkoliv mně teda nikdo dvakrát losovat nenechal :-) No však se zeptej Syrovátkový, jak jsem u Přemyslovců koktala já :-) To už je asi prokletí jejich rodu, možná proto vymřeli po meči :-) Hlavně, že to tam je, že sis pěkně užila pomaturák a tak vůbec. A jak dopadla Iveta? Můžu gratulovat oběma?
Jinak chválím, že opakuješ na přijímačky, instrukce máte, tak holky, teď už je to jenom na vás... Doufám, že to vyjde, letos mám v ohni hned několik želízek, který bych ráda příští rok potkávala na schodech v Hollaru! A za pár let, kdo ví... Třeba se vám podaří získat stejný stípko a já vás přijedu navštívit na Gold Coast!

Zdraví palcedržící Ewík

Anonymní řekl(a)...

Ano, ano, gratuluj i tatínkovi - si teda jako vytáhla Jirku z Poděbrad a okno neměla, ale co, no, tak stalo se... ted´ jsem slavná, nějaká výhoda se vždycky najde:) se jako všichni ptají, jestli to je vůbec možné... tak odpovídám, že to možné je, ale kdyby mi to někdo řekl, tak se mu vytlemím a nevěřím mu to... už mi to přijde vtipný, takže cajk, ted´ je číslo 1 UK a jdu přes mrtvoly, Iveta neee, dala si přihllášku do Liberce, vzali ji bez ničeho, stejně jako všechny, kteří tam dali přihlášku, a ona tam chce, UK jí je už nějako jedno...bleee, no chápeš to? Já ne, ale zas si říkám, třeba to vypustí a jeden konkurent je pryč:) Kdybys třeba měla nějaký vliv, tak prosím působ, působ, jakože jsme naděje národa a že to jsme my, na koho UK už 660 let čeká:))) M.

Šákul Cemada řekl(a)...

Teda, tady se mazou moje komentare, ale ja citoval literaturu "a natura". To je cenzuuuura!!! :-P :-)

Ewík řekl(a)...

Ahoj Lukáši, co blázníš? Kdo ti co smazal? Ewík nic, Ewík muzikant! Já v tu dobu spala, já to být nemohla! Tak vážně nevím, co se stalo, to by tady přece bylo napsaný ne, že tento komentář byl smazán... A co jsi psal vlastně?

Anonymní řekl(a)...

Evi, tak do kdy tam budes? jestli az do Vanoc,tak bysme je mohly oslavit spolecne!!!
*J*

Ewík řekl(a)...

Ahoj, tajemné "J" :-) Bohužel budu v Cairns jen do "předVánoc", záleží to na tom, na kdy se mi podaří přebookovat si letenku s Korean Airlines, ale někdy 10. prosince dělám zkoušku CPE a myslím si, že by bylo stylové, kdybych svou anabází uzavřela přesně po 10 měsících posledním zápisem na blogu s datem 18. prosince. V tento den bych totiž ráda dosedla na pevnou zemi ruzyňského letiště. Vánoce už by tudíž měly být zase "hlavou nahoru" :-)))

Ewík řekl(a)...

HA! Už vím, odkud vítr vane. Můj stopařský ohař ucítil stopu z Dublinu :-) Ty se chystáš do Austrošky? Pane jooo! A cože zrovna na Vánoce? :-))